تزئین خانه با لامپ ادیسونی می‌تواند شکل کلاسیک زیبایی را ایجاد کند. لامپ ادیسونی یا فلامنتی شکل مدرن و بازتولیدی از اولین لامپ‌های ساخته شده توسط ادیسون در سال ۱۸۷۹ هستند. این لامپ‌ها یک کره خلأ شیشه‌ای هستند که شما به‌راحتی می‌توانید رشته‌های درون آن را مشاهده کنید. این لامپ‌ها با نورهای گرمی که ایجاد می‌کنند، یک فضای کلاسیک را برای شما تداعی خواهند کرد.
درحالی‌که در لامپ‌های رشته‌ای اصلی از رشته‌های کربنی استفاده می‌کردند، در لامپ‌های LED جدید ادیسون از رشته‌ای با نوار LED نازک استفاده می‌شود. برخی از لامپ‌های فلامنتی در کنار ظاهر چشم‌نوازی که به محیط می‌بخشد، کم‌مصرف بوده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. عملکرد این لامپ‌ها در مقایسه با لامپ‌های مدرن متفاوت است، زیرا فیلامنت آن‌ها شل‌تر بوده و باعث بهتر دیده‌شدن آن می‌شود. در ادامه بیشتر با این نوع لامپ آشنا شده و روش‌های مختلف تزئینی با آن‌ها را خواهیم گفت.

روش‌های تزئین خانه با لامپ ادیسونی

روش‌های تزئین خانه با لامپ ادیسونی

لامپ‌های زیبا و ایده‌آل ادیسون می‌تواند انتخاب خوبی برای ایجاد یک محیط گرم و کلاسیک باشد. تزئین خانه با لامپ فلامنتی از نوع LED علاوه بر اینکه نور زیبایی را به محیط عرضه می‌کند، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز خواهد شد. در این قسمت ۱۰ روش تزئین خانه با لامپ ادیسونی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لامپ‌ها را تا حد امکان کم‌نور نگه دارید

قبل از اینکه لامپ ادیسونی را در دکورتان قرار دهید لازم است بدانید که چگونه نهایت استفاده را از این نوع لامپ‌ها ببرید. استفاده از لامپ‌های ادیسونی برای آباژور، انتخاب خوبی نیست، زیرا باعث پنهان شدن درخشش دلپذیر این نوع لامپ خواهد شد. اگر قصد دارید این لامپ‌ها را از سقف آویزان کنید بهتر است که از آویزهای صنعتی کمک بگیرید. برای اینکه از جلوه بیشتر لامپ فلامنتی بهره ببرید، آن را کم‌نور نگهدارید. این باعث می‌شود تا نور گرمی در فضا ایجاد شده و زیبایی آن دوچندان شود.

بهترین دمای رنگ را انتخاب کنید

برای تزئین خانه با لامپ ادیسونی، لازم است که هنگام خرید به دمای رنگ آن توجه کنید. لامپ‌های ادیسونی نور طلایی جذابی ساطع می‌کنند که باعث خلق محیط دلنشینی خواهد شد. درحالی‌که اکثر لامپ‌ها دمای رنگی بین ۲۷۰۰ تا ۶۵۰۰ کلوین ارائه می‌دهند، لامپ‌های ادیسون بسیار پایین‌تر یعنی چیزی حدود ۲۰۰ کلوین را دارند که این باعث شده ظاهر قدیمی‌تری ایجاد کنند.

انواع لامپ ادیسونی

هدف نورپردازی با لامپ‌های ادیسونی را مشخص کنید

لامپ‌های ادیسونی گزینه‌ای برای سبک‌های دکوراسیونی است. استفاده از این لامپ‌ها برای ایجاد یک محیط آرامش‌بخش است که در طول شب نور چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. در واقع استفاده از لامپ‌های ادیسونی برای انجام مطالعات یا استفاده از آن در اتاق آرایشی، مناسب نیست. رنگ ایجاد شده توسط لامپ‌های ادیسونی برای ایجاد سبک دکوراسیونی کلاسیک است که شما را به آن فضا ببرد. علاوه بر این، گرمایی که این نوع لامپ ایجاد می‌کند برای تنظیم الگوی خواب مناسب است.

میز خود را تزئین کنید

تزئین میز با لامپ فلامنتی می‌تواند یک ایده فوق‌العاده برای ایجاد یک محیط گرم در اتاق باشد. با نور کمی که این لامپ‌ها ارائه می‌کنند باعث شده تا گزینه مناسبی برای تزئین میز باشند. اگر نگران مصرف بالای لامپ‌های ادیسونی هستید، استفاده از مدل LED آن می‌تواند نگرانی شما را بابت مصرف انرژی آن کاهش دهد. شما می‌توانید متناسب با اندازه میزتان، از لامپ‌های ادیسونی در اندازه و ولتاژ مختلف استفاده کنید.

آویزهای لامپ خالی را پر کنید

در اکثر خانه‌ها آویزهای لامپی وجود دارد که به هر دلیلی خالی از لامپ است. پرکردن این آویزها با استفاده از لامپ‌های ادیسونی می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. تزئین خانه با چراغ ادیسونی، محیطی گرم و راحت را ایجاد می‌کند. انواع لامپ‌های ادیسونی با شکل‌ها، ولتاژ مصرف و نوع رنگ وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با سبک دکوراسیونی خود از آن‌ها استفاده کنید. این نوع لامپ‌ها قیمت کمی داشته و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز می‌شود.

لامپ ادیسونی فرانکلین

لامپ‌ها را روی یک تخته سر DIY قرار دهید

تخت‌های DIY امروزه بسیار محبوب هستند زیرا با استفاده از این نوع تخت‌ها می‌توانید وسایلی را که دوست دارید در آن قرار دهید و تغییری در دکوراسیون اتاقتان ایجاد کنید. ساخت تخته سر علاوه بر اینکه آسان است، هزینه کمی نیز صرف می‌کند. اگر به دنبال یک ایده برای تزئین این تخت خود هستید، می‌توانید از لامپ‌های ادیسونی برای تزئین آن استفاده کنید. در واقع به‌کاربردن لامپ‌های ادیسونی در تخت باعث ایجاد یک محیط دنج و آرام می‌شود.

نقاط آرامش خود را تقویت کنید

اتاق‌خواب تنها محیط آرامش در خانه نیست، بلکه ممکن است برخی از قسمت‌های منزل برای شما آرامشی را به همراه داشته باشد. این می‌تواند یک گوشه از نشیمن یا در تراس شما باشد. تزئین خانه با لامپ‌های ادیسونی آن هم در نقاطی که بسیار مورد علاقه شما هستند می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده باشد. لامپ‌های ادیسونی یک محیط استراحت با پتانسیل نوری بالا خلق می‌کنند که علاقه شما به آن را چندبرابر خواهد کرد.

یک پس‌زمینه جسورانه خلق کنید

استفاده از لامپ‌های ادیسونی برای جشن‌ها می‌تواند یک انتخاب جسورانه و مورد توجه باشد. هر چند که ممکن است قراردادن این لامپ‌ها رو رشته سیم‌ها کمی وقت ببرد اما نتیجه‌ای که از آن حاصل می‌شود، بسیار مورد توجه خواهد بود. درواقع تزئین خانه با لامپ ادیسونی در جشن‌ها می‌تواند محیط گرم و رؤیایی را خلق کند. برای آویزان کردن پس‌زمینه لامپ ادیسون خود به یک دیوار بزرگ نیاز دارید.

هالوژن رشته‌ای

فضای بیرونی را تزئین کنید

داشتن یک ورودی با لامپ‌های ادیسونی قطعاً می‌تواند باعث حس خوب در شما و مهمان‌هایتان شود. همچنین اگر قصد برگزاری مراسمی در محیط بیرون را دارید می‌توانید از‌ای لامپ‌ها برای آن استفاده کنید. این باعث خلق محیطی پرانرژی خواهد شد. اندازه‌های مختلف و میزان نور این لامپ‌ها باعث شده تا برای هر فضایی مناسب باشند. شما می‌توانید از نمونه‌های کم‌مصرف آن برای کاهش هزینه‌های برق استفاده کنید.

لامپ ادیسونی را به‌عنوان عنصری برای انواع سبک‌ها اضافه کنید

تزئین خانه با لامپ ادیسونی برای انواع سبک‌ها مناسب است. فرقی نمی‌کند که از کدام سبک دکوراسیونی استفاده می‌کنید، زیرا لامپ‌های ادیسونی می‌تواند با هر یک از آن‌ها مطابقت داشته باشد. در سبک صنعتی که از آجرها و فلزهای ساده استفاده شده، عبور یک رشته سیم ادیسونی می‌تواند روحی را در فضا ایجاد کند. همچنین می‌توانید از آن در سبک‌های استیمپانک و اسکاندیناوی و بسیاری دیگر از سبک‌ها به کار ببرید.

انواع لامپ ادیسونی

با توجه به شکل زیبا و منحصربه‌فردی که لامپ‌های ادیسونی ایجاد می‌کنند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث شده تا انواع مختلفی از این لامپ‌ها تولید شود. هر یک از آن‌ها با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌کنند برای فضاهای مختلفی مناسب هستند. در اینجا چند گزینه برای انتخاب لامپ فلامنتی وجود دارد.

لامپ‌های LED ادیسون

کلاسیک

این نوع لامپ دقیقاً مشابه همان لامپ ادیسونی است. یعنی شکل ظاهری آن کاملاً به لامپ‌های قدیمی که قبلاً استفاده می‌شد، شبیه است. لامپ کلاسیک ادیسونی، نور خوبی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای فضاهای کم‌نور مانند راهرو منزل استفاده شود. البته این نکته قابل ذکر است که رشته‌های استفاده شده در این نوع لامپ برای محیط زیست مناسب نیست.
عملکرد این نوع لامپ بر اساس جریان الکتریکی است که رشته لامپ را تا زمانی که روشن است گرم می‌کند. بزرگ‌ترین مشکل لامپ کلاسیک این است که تنها ۱۵ درصد انرژی برای تولید نور مصرف می‌شود و ۸۵ درصد باقیمانده به‌صورت گرما هدر می‌رود. همچنین این نوع لامپ بسیار شکننده بوده که به هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید تا آسیبی به آن وارد نشود.

فرانکلین

فرانکلین یکی دیگر از انواع لامپ‌های ادیسونی است. تزئین خانه با لامپ ادیسونی فرانکلین با توجه به نوری که ایجاد می‌کند، آن را به یک گزینه عالی برای فضای دکوراتیو، تبدیل کرده است. لامپ فرانکلین، نسبت به لامپ‌های کلاسیک بزرگ‌تر بوده و دارای فلامینت کربنی است. البته درون این نوع لامپ نیز همانند لامپ کلاسیک ادیسونی از رشته‌ای استفاده شده که برای محیط زیست مناسب نیستند. اما با توجه به نوری که ایجاد می‌کنند، برای محیط‌های سنتی و مدرن، می‌تواند گزینه خوبی باشد.

هالوژن رشته‌ای

در لامپ هالوژن رشته‌ای ادیسون مانند لامپ BRAVELIGHT Vintage Edison Bulb از گاز هالوژن درون لامپ استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل فلامینت‌ها دیرتر فرسوده می‌شود. این می‌تواند از نظر اقتصادی مناسب باشد، زیرا هرچه لامپ‌ها دیرتر خراب شوند نیاز به تعویض زودهنگام آن‌ها نیست. این نوع لامپ نور خوبی ارائه می‌دهد که باعث شده گزینه مناسبی برای فضاهای کم‌نور باشد. البته در لامپ هالوژن رشته‌ای نیز بیشتر انرژی، به شکل گرما از بین می‌رود.

طول عمر لامپ ادیسون

فلورسنت فشرده

در این نوع لامپ‌ها، گاز در یک لوله CFL قرار دارد که فوتون‌های فرابنفش ساطع می‌کند. این باعث شده تا نور مرئی ایجاد کرده و فضا را روشن کند. نکته مهمی که در مورد لامپ فلورسنت فشرده وجود دارد، میزان مصرف انرژی آن است. در این لامپ انرژی به‌صورت مساوی بین گرما و نور تقسیم شده که باعث کاهش اتلاف انرژی خواهد شد. طول عمر این لامپ نسبت به نمونه‌های قبلی آن بیشتر است و به ۱۰۰۰۰ ساعت کار می‌رسد.

لامپ‌های LED ادیسون

تزئین خانه با لامپ‌های ادیسونی درخشان و شیک LED می‌تواند توجه هر کسی را به خود جلب کند. این لامپ‌ها که در اشکال مختلفی ساخته می‌شوند، برای محیط‌های گوناگون مناسب هستند. این گزینه نسبت به لامپ‌های کلاسیک و فرانکلین برای محیط زیست مناسب‌تر بوده و از این جهت انتخاب بهتری است. البته هنوز هم نمی‌توان لامپ LED ادیسون را کاملاً دوستدار محیط زیست دانست. این لامپ‌ها فضای قدیمی ایجاد کرده که می‌توانند حس خوبی را در شما به وجود آورد.

خرید لامپ‌ ادیسونی

طول عمر لامپ ادیسون

طول عمر لامپ ادیسونی طبق ساعات استفاده از آن محاسبه می‌شود. از نظر طول عمر لامپ LED مناسب‌تر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید ساعات زیادی را از لامپ‌های فلامنتی استفاده کنید، این می‌تواند یک گزینه خوب برای شما باشد. آن‌ها می‌توانند تا ۲۰۰۰۰ ساعت کار کنند. این در حالی است که مدل‌های دیگر ممکن است ۱۰ درصد از این میزان نور را به هم به شما ارائه ندهند.

سخن پایانی

تزئین خانه با لامپ ادیسونی می‌تواند یک گزینه هوشمند برای خلق فضای گرم و کلاسیک باشد. این لامپ‌ها انواع مختلفی دارند که باعث شده برای هر فضایی مناسب باشند. فرقی نمی‌کند که شما از چه سبک دکوراسیونی استفاده می‌کنید، لامپ‌های ادیسونی می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند. قیمت لامپ ادیسونی متغیر بوده و متناسب با اندازه، مصرف انرژی و رنگ آن تعیین می‌شود. فروشگاه میران لایتینگ عرضه‌کننده انواع لامپ‌های ادیسونی با قیمت‌های مختلف است. این فروشگاه با داشتن بیش از ۱۰ سال تجربه لامپ‌های با کیفیتی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای مشاوره و استعلام قیمت با میران لایتینگ تماس بگیرید.

تاریخ انتشار 1401/04/12

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید