انواع کابل همدان: شرکت سیم و کابل همدان از سال 1361 در زمینه تولید و ساخت سیم و کابل فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا، تولیدات این شرکت بیشتر در زمینه ساخت انواع کابل‌های فشار ضعیف تا یک کیلووات بود، اما با پیشرفت کارخانه و مجهز شدن آن به ماشین‌آلات جدید و دستگاه‌های تولیدکننده‌ انواع آمیزه با پی‌وی‌سی، موفق به افزایش تولیدات خود شد و توانست انواع کابل‌های فشار ضعیف، فشارقوی، مخابراتی و … را طراحی و تولید نماید و همچنین این شرکت با رعایت کردن استانداردهای لازم، موفق شده است کیفیت محصولات خود را بالا برده و در بین بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل قرار بگیرد.
تمام محصولات این شرکت با بکارگیری دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز دنیا طراحی و ساخته می‌شوند که ازجمله این محصولات می‌توان به دستگاه کشش، دستگاه اکسترودر، دستگاه پانچ، دستگاه تاب و … اشاره کرد. شرکت سیم و کابل همدان درحال حاضر یکی از بزرگ‌ترین صنایع در زمینه‌ی تولید و ساخت سیم و کابل محسوب می‌گردد؛ این شرکت با دارا بودن استانداردهای لازم همچون ISO9001، ISO1400،IEC و VDE موفق به کسب رضایت مشتریان خود شده است.

سیم و کابل افشان در سایزهای متفاوت، کابل تلفن، کابل شیلدار، انواع کابل مفتولی، کابل تک فاز، کابل سه فاز، کابل کنترل قابل‌انعطاف، کابل کواکسیال و … ازجمله تنوع‌های موجود سیم و کابل همدان در بازار کشور است. در ساختار داخلی سیم و کابل همدان از هادی با جنس مس یا آلومینیوم استفاده‌شده است؛ همچنین گرانول‌های پی‌وی‌سی تولیدی این شرکت نیز به‌عنوان پوشش روی هادی‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب به شرح مختصری در مورد انواع کابل‌های تولیدی سیم و کابل همدان می‌پردازیم:

» کابل افشان

این مدل کابل دارای خاصیت انعطاف‌پذیری است و دارای هادی با مس آنیل شده است که روی آن را عایق PVC مدل D و روکش PVC مدل ST5 پوشانده است. این مدل کابل‌ها در مکان‌های خشک و نمناک و در زمانی که انعطاف‌پذیری بالا لازم باشد، به‌کار می‌روند؛ به‌عنوان‌مثال برای تغذیه لوازم برقی متحرک به‌کاربرده می‌شود.

این مدل کابل همدان دارای ضخامت‌های متفاوت است. ولتاژ نامی این محصول بین 300 تا 500 ولت است. مدل دیگر از کابل‌های افشان، نوع قابل‌انعطاف سنگین است که روکش آن PVC و عایق آن PVC از نوع A است. ولتاژ نامی این نوع کابل از کابل افشان معمولی بالاتر است. از این محصول نیز برای مکان‌های خشک و نمناک درزمانی که خاصیت انعطاف‌پذیری نیاز باشد، استفاده می‌گردد؛ به‌عنوان‌مثال برای تغذیه تأسیسات الکتریکی.

» کابل خشک

این مدل کابل‌ها نسبت به کابل افشان کمتر به‌کار گرفته می‌شوند. این محصولات در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و خریدار با توجه به نیازش باید یکی از این سایزها را انتخاب نماید. این مدل کابل بیشتر در مکان‌هایی که نیاز به نصب ثابت است مورداستفاده قرار می‌گیرد. هادی در این مدل کابل مس آنیل شده است که روی آن پوشش کشیده شده است.

» کابل تلفن

دارای مدل‌های متنوعی است که شامل کابل تلفنی حفاظ‌دار، کابل تلفنی بدون حفاظ، کابل تلفنی هوایی، کابل تلفنی زمینی است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارد.

» کابل کواکسیال

هادی از جنس مس آنیل شده است. دارای عایق پلی‌اتیلن و روکش پی‌وی‌سی است. حفاظ الکتریکی به‌صورت سیم مسی بافته‌شده دارد.

» کابل تلفنی هوایی

هادی از جنس مس آنیل شده است، دارای روکش و عایق از جنس پلی‌اتیلن است، شیلد روی هر زوج شامل نوار پلی استربه همراه مفتول قلع اندود و نوار آلومینیومی است و سیم فولادی گالوانیزه‌ی هفت رشته‌ای، به‌عنوان نگه‌دارنده آن است.

» کابل کنترل قابل‌انعطاف

این مدل کابل، هادی مس آنیل شده دارد و دارای عایق و روکش از جنس PVC بوده و دارای ولتاژ 300 تا 500 ولت است؛ حداکثر دمای کاربری هادی 70 درجه سانتی‌گراد است.

» کابل تک فاز

کابل برق همدان در انواع تک فاز با هادی مسی افشان و مفتولی با شاخص NYMHY، NYY ساخته می‌شود و به بازار عرضه می‌گردد. این مدل کابل بیشتر برای مصارف خانگی و در ساختمانهای مسکونی به‌کار گرفته می‌شوند؛ همچنین در مشاغل کوچک و غیر صنعتی که میزان برق مصرفی کم است، نیز به‌کار برده می‌شوند.

» کابل سه فاز

کابل برق همدان در مدل سه فاز با هادی افشان و مفتولی در سه مدل 5 رشته‌ای، 4 رشته‌ای و سه ونیم رشته‌ای تولید و روانه بازار می‌گردد. این مدل کابل بیشتر درجاهایی که نیاز به کابل فشارقوی است، به کار گرفته می‌شود؛ به‌عنوان‌مثال در پروژه‌های مختلف صنعتی و تجاری که مصرف برق زیادی دارند مانند پمپ‌ها، الکتروموتورها استفاده می‌گردند.

» کابل برق آلومینیومی زمینی

در سایزهای متنوع تولیدشده و به بازار عرضه می‌گردند. این کابل‌ها در دو نوع کابل خود نگهدار و زمینی تولید می‌شوند و کاربرد آن در صنایع تولید و انتقال برق است.

ویژگی کابل همدان

برای داشتن بهترین انتخاب در مورد سیم و کابل برق، باید اول معیارهای خوب و بد بودن آن را بشناسیم و با درنظر گرفتن این مشخصه‌ها، به باکیفیت بودن یا بی‌کیفیت بودن آن در بازار واقف شویم. کوچک‌ترین اشتباه در زمینه‌ی ساخت و تولید سیم و کابل می‌تواند خسارت‌های بزرگ و جبران‌ناپذیری به‌بار آورد. از مشخصات فنی سیم و کابل همدان می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

بر روی عایق سیم‌ها و کابل‌ها مشخصات سیم و کابل درج گردیده است که خریدار در هنگام خرید باید به آن توجه نماید تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد.

کاربرد کابل همدان

کابل‌های برق همدان، مدل‌های متنوعی دارند که هرکدام کاربردها و عملکردهای مختلفی دارد برای به دست آوردن اطلاعات در مورد انواع کابل برق همدان و نوع کاربرد آن نیاز است که طبقه‌بندی‌های مختلفی انجام پذیرد. کابل‌ها را بر اساس فاکتورهایی چون سطح ولتاژ، نوع هادی، جنس عایق و روکش، نوع حفاظ مکانیکی، تعداد رشته‌ها و نوع کاربرد آن به دسته‌های مختلفی دسته‌بندی می‌کنند. کابل‌های همدان بر اساس نوع کاربرد در صنایع به سه گروه دسته‌بندی می‌شوند:

» انتقال سیگنال: کابل‌هایی که برای انتقال سیگنال به‌کار گرفته می‌شوند که از آن جمله می‌توان به کابل‌های مخابراتی، کابل کواکسیال و کابل شبکه اشاره کرد.

» انتقال الکتریسیته: کابل‌های HV، MV، LV، EHV ازجمله کابل‌هایی هستند که برای انتقال نیرو به‌کار گرفته می‌شوند.

» انتقال نور: این کابل‌ها از فیبر نوری ساخته می‌شوند. این مدل کابل‌ها سرعت بهتری نسبت به امواج مخابراتی دارند و دارای پهنای باند بیشتری هستند. این مدل کابل خود به دو نوع دسته‌بندی می‌شوند که یک مدل از آن دارای روکش پی‌وی‌سی است و برای مصارف داخل ساختمان به‌کار گرفته می‌شود و مدل دیگر آن دارای روکش PE است و به رنگ مشکی است و برای محوطه‌های بیرونی ساختمان استفاده می‌گردند.

قیمت کابل همدان

قیمت محصول یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید است. مؤلفه‌هایی مانند برند شرکت سازنده، کیفیت کالا، ضخامت روکش و نوع روکش، جنس هادی و … از عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری‌ها در بازار محسوب می‌شوند.

در انتخاب سیم و کابل در هنگام خرید باید دقت زیادی داشت، زیرابه‌علت کاربردهایی که در صنایع متفاوت خصوصاً در ساختمان‌های مسکونی و تجاری دارند، در صورت بروز هرگونه مشکل می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. طبق آمارهای منتشرشده توسط سازمان آتش‌نشانی بیش از 50 درصد حوادث آتش‌سوزی مربوط به استفاده از سیم و کابل غیراستاندارد و بی‌کیفیت است.

کاربرد کابل همدان
سخن نهایی

توصیه ما به خریداران محترم، خرید سیم و کابل همدان است که از معتبرترین برندها در زمینه ساخت سیم و کابل در کشور است؛ شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه میران لایتینگ و با دریافت فهرست انواع کابل همدان، در سایزهای مختلف و قیمت‌های روز آن‌ها اقدام به خرید نمایید. همکاران ما آماده ارائه‌ی بهترین خدمات به شما عزیزان هستند. تشکر از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید؛ نظرات و سؤالات خود را برای ما کامنت کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید