نورپردازی اماکن با چراغ خطی: امروزه چراغ‌ خطی بعنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین چراغ‌هایی بشمار می‌رود که در زمینه معماری و نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای نورپردازی از کدام چراغ خطی استفاده کنیم

تنوع بالایی که در چراغ‌های خطی وجود دارد، باغث شده تا با ساختارهای توکار، روکار و آویز در امر نورپردازی اماکن مختلف مورد استفاده قرار گیرند. برای نورپردازی فضای خارجی و نما از چراغ‌های ال‌ای دی که ip نسبتاً بالایی دارد استفاده می‌شود. خطوط باریک نوری زیرکابینتی نیز از طول ۷۰ متر تا ۳۰ سانتی‌متر یافت می‌شود.

همچنین از خطوط ممتد گرفته تا انواع مختلف اشکال هندسی مانند مستطیل، مربع و دیگر زوایای سفارشی ساخته و طراحی می‌شود تا برای مکان‌های مختلف نظیر دفاتر اداری، فروشگاه، گالری و خانه‌های مدرن مورد استفاده قرار بگیرد. قیمت این محصولات نیز باتوجه به طرح تعیین می‌شود و تنوع حاضر در این عرصه باعث شده تا تاثیر مستقیمی بر قیمت آن بگذارد.

نورپردازی فضای نشمین و پذیرایی با چراغ خطی

ایده‌های جذاب برای نورپردازی فضای تجاری با چراغ خطی

در اماکن تجاری و برای نورپردازی سقف با چراغ خطی از نوع روکار، راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها محیطی مدرن برای شرکت و دفاتر خود ایجاد کنید. ارتفاع بدنه چراغ خطی غالباً کمتر از ۱۰ سانتی‌متر است بنابراین می‌توان از آن‌ها در میان بافل‌ها استفاده کرد. این نوع از نورپردازی امروزه بسیار مدرن و محبوب است و کارکرد زیادی نیز در فضاهای تجاری دارد. به منظور نورپردازی فضاهای بزرگ نیز می‌توانی از اشکال هندی متنوع موجود در بازار استفاده کرد. ایجاد زاویه با خطوط نوری و یا ایجاد اشکال هندسی مختلف نظیر مربع در نمایش جلوه‌های مدرن روز دنیا بکار می‌رود.

علاوه بر اینها می‌توانید با این نورپردازی، چشم افراد حاضر در محیط را از نقطه‌ای به نقطه دیگر هدایت کنید. استفاده از چراغ‌های خطی در کنار بدنه آلومینیومی نیز به ایجاد فضایی مدرن و جلوه‌ای باشکوه کمک بسزایی می‌کند. این راهکار، اغلب در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ارتفاع کمی برای نصب چراغ آویز وجود داشته باشد و یا امکان نصب جراغ توکار وجود نداشته باشد؛ در این شرایط است که بعنوان راه‌حلی مناسب بشمار می‌رود و کاربرد بسیاری دارد.

ایده‌های جذاب برای نورپردازی دفتر اداری با چراغ خطی

سقف تنها مکانی نیست که می‌توان در نورپردازی اتاق از آن بهره برد. استفاده از چراغ‌های خطی روی دیوار نیز امروزه کارکرد زیادی داشته و بعنوان روشی مدرن شناخته می‌شود. به دلیل اینکه نور این چراغ‌ها بصورت دیفیوز شده و غیر مستقیم می‌تابد باعث خیره شدن چشم نمی‌شود و می‌توان از آن روز دیوارها و در فواصل نزدیک به چشم استفاده کرد. نورپردازی دیورا با چراغ خطی علاوه بر ایجاد روشنایی برای بخش خاصی استفاده می‌شود، می‌توان برای روشنایی ویترین، نور اطراف لوگوها یا برای ایجاد روشنایی در اطراف میز منشی و میز مدیر استفاده کرد.

برای نورپردازی دیوار با چراغ‌های روکار نیز ایده‌های متنوعی وجود دارد تا دفاتر اداری را از چیزی که هست زیباتر کنید. برای اینکار می‌توانید مانند نورپردازی سقف، روی دیوار نیز از وافل‌های چوبی و آلومینیومی، چراغ‌های خطی روکار می‌توانند فضای جذابی را در دیوارهای دفاتر اداری شما ایجاد کند. علاوه بر اینها می‌توان در مکان‌هایی که ستون قرار دارد یا فرورفتگی‌های طولی دیده می‌شود، از این چراغ‌ها استفاده کرد. قابلیت سفارشی‌سازی که در ساختار چراغ‌های خطی دیده می‌شود، باعث شده تا بتوانید با طرح دلخواه، از این چراغ‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کنید و محیط مدرنی را برای دفتر خود فراهم کنید.

نورپردازی دفتر اداری با چراغ خطی

ایده‌های جذاب برای نورپردازی خانه با چراغ خطی

در ادامه با نوپردازی آشپزخانه، فضای نشیمن و پذیرایی و نورپردازی اتاق خواب با چراغ خطی بیشتر آشنا می‌شویم.

نورپردازی آشپزخانه و نهارخوری با چراغ خطی

به خاطر داشته باشید که نورپردازی لازم نیست از نظر شکل مطابقت داشته باشند، اما استفاده از وسایل در خانواده رنگ و مواد یکسان معمولاً ایده خوبی است. هنگام انتخاب وسایل برای این نواحی مختصاتی، حتماً در نظر داشته باشید که فقط یکی می‌تواند از نظر اندازه و برجستگی جلوتر و در مرکز باشد.
شما می‌خواهید اتاق نهارخوری خود را به اندازه کافی روشن نگه دارید تا مهمانان بتوانند ببینند چه می‌خورند و راه خود را در اطراف محل پیدا کنند. یک لامپ سقفی خیره کننده اگر روشن نشود بی‌فایده است. همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که همه صندلی‌های ناهارخوری از نور کافی برخوردار هستند که ایده استفاده از چراغ‌های خطی برای نورپردازی به ذهن شما خطور می‌کند.
نورپردازی آویز یکی از سبک‌های نورپردازی است که هرگز واقعاً از مد خارج نشده است. کل آشپزخانه و اتاق ناهارخوری فقط چراغ‌های آویز باشند یا فقط به نمای کلی اضافه کنند، طرح‌های منحصر به فرد زیادی وجود دارد که می‌توان روشنایی این مکان را با چراغ خطی فراهم کرد.

نورپردازی فضای نشمین و پذیرایی با چراغ خطی

اتاق نشیمن مرکز چند منظوره خانه است. چه برای سرگرمی، که برای کار یا استراحت از آن استفاده کنیم، نور اتاق نشیمن ما باید همه کاره باشد و همه نیازهای ما را برآورده کند. بهترین نور نه تنها باید اتاق ما را روشن کند، بلکه باید روحیه ما را نیز افزایش دهد، بهره‌وری را افزایش دهد و محیط مناسبی را تنظیم کند، به خصوص اگر نور طبیعی کم دارید. نورپردازی اتاق نشیمن باید با سه نوع روشنایی استراتژیک طراحی شود. اولین مورد نور محیط است، نقطه کانونی که روشنایی کلی اتاق را فراهم می‌کند. اغلب نورپردازی سقفی مانند آویز یا نورافکن است.

نورپردازی مجتمع تجاری با چراغ خطی

نورپردازی وظیفه‌ای وظیفه‌ای بیشتر از تامین روشنایی اتاق دارد و باید با چیدمانی مناسب، محیطی زیبا و مدرن فراهم کند که نورپردازی با چراغ خطی و استفاده از اشکال مختلف حتی در ستون‌ها این موضوع را فراهم کرده است. از نورپردازی تاکیدی نیز برای جلب توجه به ویژگی خاصی مانند هنر دیواریا لوازم تزئینی روی قفسه استفاده می‌شود. کیت ویلکینز و سام نیومن از Home Lighting Ideas می‌گویند: «با نورها بازی کنید؛ بررسی کنید که دیوارهایتان به خوبی روشن باشند، این کار باعث می‌شود اتاق روشن‌تر شود. سپس یک نقطه فوکوس با جداول یا تصاویر ایجاد کنید، لامپ‌های شب را اضافه کنید و لایه‌های کلیدی خود را نیز خواهید داشت.

نورپردازی اتاق خواب با چراغ خطی

روشنایی خطی به عنوان یک چراغ روشنایی خطی (در اشکالی نظیر مربع یا گرد) تعریف می‌شود. این لامپ‌ها نوری طولانی دارند تا نور را در یک منطقه باریک‌تر نسبت به نورهای سنتی توزیع کنند. ناپفلر می‌گوید دمای نور سفید گرم یا خنثی اتاق خوابی آرام اما کاربردی ایجاد می‌کند. علاوه بر این، همه چراغ‌ها باید نور یکسان یا مشابهی داشته باشند تا از برخورد جلوگیری شود. او دمای رنگی بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ کلوین را توصیه می‌کند که معمولاً با لامپ‌های رشته‌ای مرتبط است.

به طور معمول، چراغ‌های رومیزی در دو طرف تخت روی میزهای خواب قرار می‌گیرند تا دسترسی آسان داشته باشند و به عنوان چراغ مطالعه عمل کنند. با این حال، اگر فضای سطح حداقل باشد، یک لامپ زمینی در کنار تخت می‌تواند جایگزینی عالی باشد و آن‌ها می‌توانند هم به عنوان نور کاری و هم به عنوان نور محیط کار کنند. برای نمایی بهتر هم می‌توانید از چراغ لاینر در اطراف ستون‌ها و سقف استفاده کنید. یا اینکه از اشکال محتلف چراغ خطی برای زیباسازی و طرح‌دهی بر روی دیوار اتاق خواب استفاده کنید تا نمایی آرام‌بخش و دلنشین را برای فرد فراهم سازید.

سخن نهایی

در این مقاله “نورپردازی اماکن با چراغ خطی” به معرفی ایده‌های جذاب برای نورپردازی خانه ،اداره و ساختمان تجاری با چراغ خطی پرداختیم. فروشگاه میران لایتینگ عرضه کننده انواع چراغ و لامپ در بازار تهران می‌باشد. لطفا سوالات و نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

تاریخ انتشار 1401/08/21

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید