نورپردازی از گذشته تاکنون اهمیت بسیاری در زیبایی خانه و تامین روشنایی دارد و از این رو همواره برای بروزرسانی این پروسه ابزارهای مختلفی تولید شده است. پنل روشنایی توکار یکی از جذاب‌ترین ابزارهای نورپردازی است که نقش مهمی را در دکوراسیون خانه ایفا می‌کند. چراغ‌های سقفی و دیواری دو عنصر مهم برای زیباسازی خانه به شمار می‌روند. شما می‌توانید از این دو ابزار به صورت‌های مختلفی از بهره ببرید. نحوه نصب پنل روشنایی توکار یکی از موضوعاتی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

انواع روش‌ نصب پنل روشنایی توکار

پنل‌ روشنایی توکار همان طور که می‌دانید به سقف و یا دیوار چسبیده‌اند و شما تنها قسمت انتهایی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد. به طور کلی سه روش توکار، روکار و معلق برای نصب چراغ‌های سقفی وجود دارد که روش توکار فضای کمی اشغال می‌کند و برای خانه‌های کوچک بهترین گزینه به شمار می‌رود؛ از طرفی چراغ سقفی توکار را می‌توان در انواع دکوراسیون‌ها نصب کرد. روش‌های مختلفی برای نصب پنل روشنایی توکار وجود دارد که هر یک از این روش‌ها می‌تواند به صورت بسیار جذابی دکوراسیون خانه را بهبود بخشد. در صورتی که برای نحوه نصب پنل روشنایی توکار اطلاعات لازم را در اختیار ندارید، تنها کافیست از طریق شماره‌های درج شده در سایت با میران لایتینگ تماس حاصل نمایید.

نصب پنل روشنایی توکار

نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار

برای اطلاع از نحوه نصب پنل روشنایی توکار باید با نصب پنل در سقف‌های متنوع آشنا شوید:

سقف‌ رابیتس

سقف‌های رابیتس نوعی سقف کاذب است که توسط رابیتس، نبشی میلگرد و… تولید می‌گردد و در انتها با استفاده از گچ آن را پوشش می‌دهند. برای نصب این سقف‌ها باید از غلاف به کار رود و برای محکم شدن آن می‌بایست پیش از گچ کاری و بستن رابیتس لوله کشی برق چراغ‌ها انجام پذیرد.

نصب پنل توکار

سقف کناف

جنس سقف‌های کنفی از تایل گچی است و وزن سبک‌تری نسبت به رابیتس دارد. این سقف‌ها به واسطه سازه فلزی نصب می‌گردند. برای نصب پنل‌های روشنایی در این سقف‌ها باید پیش از پایان کار سقف‌های کنفی این فرایند را انجام دهید، زیرا پس از اتمام کار شما به سقف و برق کشی آن دسترسی نخواهید داشت. برای این کار باید ابتدا قالب پنل را در آورید تا این قسمت را از محدوده کنف کاری خارج کنید و نهایتاً پس از پایان فرایند کنف کاری پنل روشنایی را نیز نصب نمایید.

سقف‌ آجری

نحوه نصب پنل روشنایی توکار در سقف‌های آجری بدین صوت است که باید ابتدا سیم و لوله را از بالا سقف عبور دهید و بر اساس ابعاد چراغ و پنل روشنایی لوله پی وی سی نصب نمایید

سقف‌ فلزی

همان طور که می‌دانید سقف‌های فلزی استحکام و دوام بالایی دارند و در برابر ضربه مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند؛ به همین منظور برای نصب این چراغ سقفی توکار در این سقف‌ها می‌بایست از ابزارهای برش حرفه‌ای استفاده کرد تا فرایند نصب پنل با موفقیت انجام شود.

نصب چراغ سقفی توکار

سقف mdf

نحوه نصب پنل روشنایی توکار در سقف های‌ام دی اف راحت‌ترین فرایند را دارد. تنها اطلاع مختصر شما در خصوص برش چوب می‌تواند به شما در زمینه انجام این کار کمک کند. بدین صورت که شما محل نصب پنل را برش داده و آن را نصب می‌کنید.

سقف‌ موزاییکی یا سرامیکی

برای نصب پتل روشنایی در سقف‌های موزاییکی یا سرامیکی باید پیش از این فرایند به استاد کار اطلاع دهید تا بخشی را برای نصب پنل اختصاص دهد. هر چه ابعاد و محل نصب پنل‌های روشنایی دقیق‌تر باشد، ظرافت بیشتری به کار خواهد رفت.

سخن نهایی

پنل روشنایی توکار ابزاری هوشمند و مدرن است که از امروزه طفداران بسیاری دارد. نحوه نصب پنل روشنایی توکار تعیین کننده کیفیت و سلامت می‌گذارد؛ به همین دلیل بهره گیری از اساتید باتجربه می‌تواند زیبایی این پنل‌ها را دو چندان کند. در بالا روش نصب پنل روشنایی توکار در سقف‌های متعددی را برای شما عنوان کردیم. در صورتی که هر گونه مشکلی در خصوص این پنل داشتید، تنها کافیست با میران لایتینگ تماس بگیرید یا نظرات خود را برای ما کامنت کنید.

نوشته شده در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۴۰۱

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید