معرفی کوتا چراغ چشمی

چراغ چشمی ها از جمله تجهیزاتی هستند که مجهز به سنسور بوده و نسبت به حرکت و صدا واکنش نشان می دهد. این چراغ ها قابلیت تنظیم بر اساس زمان را دارند و در زمان مشخص واکنش مختلف نشان می دهد. دارای کاربرد های بسیاری هستند و از جمله می توان به استفاده در راه پله ها و آبخوری ها، درب های اتوماتیک فروشگاه ها، درب های اتوماتیک و غیره اشاره نمود.

چراغ چشمی در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه و تولید شده اند و دارای مدار نصب مختلف است. چراغ چشمی ها 3 مدل دارند و شامل چراغ چشمی توکار، چراغ چشمی 180 درجه و چراغ چشمی 360 درجه است. دارای مزایای بسیاری است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
– تنظیم با زمان مشخص
– صرفه جویی در انرژی های برق
– کاهش استفاده از نیروی مکانیکی
– افزایش امنیت
– سرعت عمل بالا
– حساس به حرکت ها
– هزینه مناسب

نصب چراغ چشمی

 نصب و راه اندازی چراغ چشمی با توجه به انواع آن مختلف است و در کل شامل مراحل زیر است:


– قطع برق
– نصب پایه چشمی ها
– نصب سیم های فاز و نول
– اتصال چراغ چشمی به تجهیزات مورد نظر مانند لامپ، درب اتوماتیک
– نصب قاب و روکش
– اتصال برق و آزمایش چراغ ها


نصب چراغ چشمی از جمله ساده ترین نصب های تجهیزات الکترونیکی محسوب می شود و به سرعت اجرا می شود. نکته مهم در نصب و راه اندازی آن ها توجه به سیم های نول و فاز است.

نصب سنسور سقفی آماده با پاتروم

نصب سنسور سقفی آماده با پاتروم بسیار ساده است و دارای پیچیدگی نیست. در این نوع نصب سیم های فاز و نول را مشخص نموده و پاتروم نیز برای سیم برگشت نصب می شود.

طریقه نصب سنسور سقفی آماده با پاتروم به شرح زیر است:

چنانچه محل نصب دارای انشعاب باشند 4 سیم در دسترس شما قرار می گیرد. این سیم ها به ورودی و خروجی فاز و نول تقسیم می شود. ذر برخی پروژه ها ممکن است به صورت متفاوت باشد و با تعداد سیم های بیشتری مواجه باشید. در هر صورت سیم ها را به صورت موازی نصب نمایید. در نهایت دو سیم موازی باقی می ماند.

سنسور های سقفی دارای دو پیم در قسمت زیرین هستند. دو سیم موازی در مرحله قبل را با توجه به فاز و نول بودن به دو پین وصل نمایید و با فاز متر تست نمایید.

هر سنسور سقفی دارای پیچ است و هنگام نصب روی سقف می توانید پیچ های این قسمت را به محل مورد نظر متصل نمایید. سقفی ها معمولا توسط سه پیچ رولپلاک نصب می شود. در نهایت می توانید لامپ های ال ای دی را نیز متصل نمایید. پس از انجام کار می توانید شیشه روی قاب را با پیچ پلاستیکی متصل نمایید.

سنسور ها دارای دو ولوم هستند که برای تنظیم زمان و روز و شب روشن شدن استفاده می شود. تمامی سنسور های چشمی به این طریق نصب و راه اندازی می شوند.

نصب سنسور تو کار

سنسور های توکار که به اصطلاح طرح کلید نامیده می شوند به صورت مختلف هستند و برخی دارای سه پیچ می باشند. این سنسور دارای قدرت بالایی است و به سادگی نصب می شود.
برای نصب سنسور تو کار ابتدا سیم های فاز و برگشت را به دو پین سنسور متصل نمایید. سپس سنسور را با کمک دو کلید لوکس و تایم تنظیم نمایید. در نهایت می توانید قاب را روی سنسور نصب نمایید.
این نصب بسیار ساده و سریع انجام می شود. چنانچه نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشکلات خود را ذکر نمایید.

نصب سنسور های تکه سه سیمه

نصب و راه اندازی سنسور های تکه سه سیمه که به صورت هالوژنی و طرح کلید و روکار تک هستند بسیار ساده و سریع است. طریقه نصب سنسور های تکه سه سیمه در کاتالوگ مربوط به این موارد به خوبی درج شده است و می توانید برای راهنمایی بیشتر به آن مراجعه کنید. سنسور های تکه سه سیمه دارای خروجی و ورودی هستند و سیم های فاز و نول به آن ها متصل می شوند.

در این سنسور ها سیم ها طبق نقشه به ترمینال متصل می شوند و با دکمه های لوکس و تایم تنظیمات انجام می شود. زمانی که سنسور به مدار کلید تبدیل و یک پل و تایمر متصل می شود بررسی کنید در مدار سیم های فاز و نول به خوبی نصب شده باشند. در موارد نادری سنسور های تکه سه سیمه پس از نصب چشمک می زنند که ناشی از بی کیفیت بودن سنسور ها و یا عدم تحمل بار زیاد توسط سنسور است.

 

برای نصب انواع چراغ چشمی و برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. امیدواریم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد شما می توانید نظر خود قسمت کامنت و راه های ارتباطی سایت با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید