از ان جهت که در زمان کنونی ، استقبال از نورپردازی فضا ، بین افراد به خصوص طراحان افزایش پیدا کرده، ایده های جدیدی به جهت نورپردازی مطرح شده اند که می توان با استفاده از آن ها محیط های منزل یا محل کار را دگرگون ساخت، در همین جهت، لامپ های جدیدی به بازار ارائه شده اند که در توان ها و مدل های مختلفی قرار داشته و مشتری می تواند مناسب با محل مورد نیاز خود ، از انواع انها را خرید نماید.

لامپ های فیلامنتی در زمره لامپ زیبایی قرار داشته که این روزها استفاده از آنها گسترش یافته ، زیرا علاوه بر ظاهری زیبا می توانند نور مناسبی نیز در فضا ازاد سازند.

انواع لامپ ادیسونی

لامپ های فیلامنتی (لامپ های ادیسونی) یادآور لامپ های کلاسیک قدیمی بوده و دارای حباب های کاملا شفاف با شکل های مختلف می باشند و از آنجا که نور بیشتر و گرمای کمتری تولید می کنند، بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند. این لامپ ها معمولا سرپیچ معمولی یا E27 دارا می باشند و به راحتی می توانند در یک محیط جایگزین لامپ های قدیمی بشوند.

این لامپ ها در دو شکل متفاوت لامپ LED و لامپ فیلامنتی تولید شده که مشتری می تواند مناسب با نیازش ،یکی از این لامپ ها را خریداری کند که البته امروزه از لامپ های تنگستنی جدید تولید شده استفاده شده که ترکیب لامپ رشته ای و لامپ LED است و به همین دلیل این محصولات مصرف انرژی کمتری دارند و همزمان می توانند نور مناسبی را ایجاد کنند.

لامپ های ادیسونی نور خیلی ملایمی داشته و به همین خاطر چشم را آزار نمی دهند و به راحتی می توانید رشته های لامپ را در داخل حباب مشاهده بکنید.

انوع لامپ ادیسونی

نور پردازی دکوراسیون با لامپ ادیسونی

لامپ های ادیسونی مدت زیادی نیست که باب شده اند، ولی در همین مدت کم در بسیاری از طراحی های داخلی و دکوراسیون فضاهای مختلف استفاده می شوند، زیرا با استفاده از این لامپ ها می توان طرح های نواورانه ای  ایجاد نمود و جلوه خاصی به فضا داد . لامپ فیلامنتی LED یا لامپ تنگستنی از انواع لامپ های جدید بوده که عمر بالایی دارند و کاربرد آن ها دکوراتیو است یعنی میشود ان ها را به جهت نورپردازی و تزئین محیط استفاده نمود. انواع لامپ فیلامنتی LED یا لامپ های تنگستنی به عنوان المان ظراحی و تزئین فضا استفاده شده و دارای حباب هایی با اشکال متفاوت هستند که از هرکدام می توان جهت نورپردازی استفاده نمود.

نور پردازی با لامپ ادیسونی

 لامپ های فیلامنتی در لوستر ، دکوراسیون منازل و نورپردازی محیط های متنوع و … استفاده می شود. لامپ ادیسونی برای نورپردازی های کلاسیک ساختمان یا نورپردازی هایی که ترکیبی هستند، بسیار مناسب بوده و جلوه ای رویایی به محیط می بخشد.
باید توجه کرد که استفاده از لامپ های ادیسونی در فضاهای کلاسیک و هنری نیمه تاریک توصیه بیشتری می شود، به عنوان مثال بیشترین کاربرد انواع لامپ فیلامنتی یا لامپ تنگستنی نورپردازی در کافی شاپ ، آتلیه عکاسی ، اتاق خواب ، رستوران ، کافه ها و … است.
و همچنین لامپ های ادیسونی منبعی عالی برای تامین نور و گرمای گیاهان خانگی و گلخانه ای بوده و اتمسفری گرم و مثبت را برای گیاهان ایجاد می کند و همچین در صورتی که خواهان تغییری بزرگ در دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون محل کار خود باشید، می توانید از لامپ های دکوری ادیسونی استفاده بکنید.

نور پردازی عکاسی با لامپ ادیسونی

کاربرد لامپ ادیسونی در کنار سایر لوازم تزئینی نظر هر ادمی را جلب خواهد کرد.
ظاهر متفاوت و جذاب لامپ ادیسونی همراه با حباب های بزرگی ، حال و هوایی مطلوب به محیط بخشیده، و استفاده از لامپ فلامنتی در آتلیه های عکاسی به جهت نور پردازی سبب زیاتر شدن هر چه بیشتر بک گراند تصاویر شده ، چرا که این لامپ دارای نور بسیار ملایمی بوده ، به شکلی که به آسانی می توان رشته های نورانی آن را دید.
معمولا در آتلیه ها برای اینکه عکس های شکیل تری بگیرند، به نور های متنوع نیاز دارند. با توجه به تفاوت خاص رنگ نور لامپ های ادیسونی، ترکیب شدن نور این لامپ ها با لامپ های سفید ، باعث شده تا عکس ها واضح تر و با کیفیت تر گرفته بشوند.

بدین خاطر یکی از اصلی ترین کاربردهای این لامپ، آتلیه های عکاسی هستد و با توجه به اینکه غالبا افراد به محصولات قدیمی و نوستالژی علاقه خاصی دارند، از این رو معمولا هر چه محصولات جدید از نظر ظاهر به آنها شبیه تر باشند، احتمال استقبال بیشتر از آنها بیشتر می‌شود و از انجایی که نورپردازی در عکاسی، یکی از اصلی ترین فاکتورهاست، در سال های اخیر یکی از پر فروش ترین نمونه از لامپ های موجود در بازار، لامپ ادیسونی بوده است ، چرا که کیفیت نور این لامپ ها باعث شده تا در نور پردازی های مختلف انها به کار گرفته شوند.

انواع لامپ میران لایتینگ

 فروشگاه میران لایتینگ عرضه کننده انواع لامپ ادیسونی به صورت تکی و عمده در سراسر ایران است. امید واریم این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد ، اگر سوال و یا نظری دارید با ما به اشتراک بگذارید . 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید