لامپ ال ای دی سقفی، جدیدترین محصولات روشنایی بوده و ابتکار عمل و تاثیر بسزایی را نیز در بازگذاری دست طراح‌های دکوراسیون داخلی، در نورپردازی فضاها داشته‌اند. در دنیای امروزی، چراغ‌های LED سقفی یکی از عام‌ترین چراغ‌های مدرن و نو در طراحی‌های داخلی شده‌اند. برای نصب لامپ ال ای دی سقفی، زنجیرهای معلق، قلاب و پیچ و غیره از متعلقاتی هستند که استفاده می‌شوند. اندازه‌ی پنلLED  مورد نیاز هم، به سقف مکانی که می‌بایست در ان کار بشود، بستگی دارد.

نکات نصب و استفاده لامپ ال ای دی سقفی

در هنگام نصب نمودن لامپ‌های سقفی، در سازه‌های سنگ تراشی، می‌بایست از پیچ‌های تعبیه شده استفاده نمود و یا آنان را با پیچ‌های انبساط، نایلون و یا شاخه‌های پلاستیکی تعمیر کرد. نبایست که از گوی‌های چوبی استفاده نمود. در کنار این، ظرفیت بارگیری عضو ثابت‌کننده‌ی ذکر شده در بالا، می‌بایست با وزنی که لامپ سقفی دارد، تطابق داشته باشد تا این اطمینان حاصل گردد که لامپ سقفی، به شکل محکم و نیز قابل اطمینانی ثابت است و می‌تواند عمر ان را افزایش بدهد.
هنگام استفاده‌ی پیچ‌های انبساط، مشخصات پیچ منطبق با الزام‌های فنی محصول انتخاب گردیده و همینطور قطر حفاری و نیز عمق تعبیه، می‌بایست منطبق با مشخصات پیچ باشد.

مقدار پیچهای نگهدارنده‌ی لامپ ثابت، نبایست از مقدار سوراخ‌های ثابت بر روی پایه‌ی لامپ کمتر بوده و همینطور قطر پیچ می‌بایست با دیافراگم منطبق باشد. نبایست که کمتر از دو پیچ باشد و مرکز ثقل لامپ، می‌بایست با مرکز ثقل پیچ و یا پیچ‌ها منطبق باشد.
لامپ ال ای دی سقفی به شکل مستقیم بر روی اجسامی که قابل اشتعال هستند، قابل نصب نخواهند بود.

تعویض لامپ ال‌ای دی سقفی

قبل از تعویض لامپ ال ای دی سقفی می‌بایست به موارد زیر، دقت نمود:

محل لامپ را انتخاب و نیز مشخص نمایید.

✅ برای منبع برق نور LED، محلی را انتخاب نمایید.

✅ مداری را که لامپ، در آن قرار می‌گیرد، خاموش بکنید.

✅ سیم برق را، از جعبه‌ی تقسیم، بگیرید.

✅ لامپ LED را به برق وصل نمایید.

✅ سیم‌هایی که مربوط به اتصال زمین و برق هستند را، به کلید مورد نظر وصل نمایید.

✅ مدار را تست کنید.

✅ اگر که سیمی لخت باشد، به هیچ عنوان مدار را وصل ننمایید. بهتر بوده وسایل مورد نیازتان را در کیف ابزار قرار داده تا در دسترس شما قرار بگیرند. از اصلی‌ترین مزیت‌های پنل‌های (LED)، می‌توان به انعطاف‌پذیری در طراحی و زیبایی، ایجاد طیف رنگی متنوع و نیز طول عمر بالا،  قابلیت کنترل کیفیت نور بالا و نیز مصرف انرژی اندک آنان، اشاره نمود.

سخن نهایی

» برای نصب محصول، باید توسط متخصص برق حرفه‌ای بوده و بدون مجوز، جداسازی آن توصیه نمی‌گردد.

» فاصله‌ی بین محصول و نیز مواد اشتعال‌پذیر، بایستی حداقل ۲ دهم متر بوده و سقف می‌بایست با شکاف دو سانتی‌متر ارتفاع نصب گردد. لامپ‌ها را نمی‌شود داخل سقف و یا دیوار، با منبع گرما نصب نمود. به ولتاژ و نیز ارتفاع کم توجه بکنید. سیم‌های پیزوالکتریک را از یکدیگر جدا نمایید.

» امکاناتی مثل ضد سرقت و نیز جلوگیری از آتش‌سوزی و همینطور تصفیه‌ی هوا میتواند در عملکرد افزوده گردد.

» اتصال مابین سرب و نیز چراغ لامپ و همینطور اتصال سیم‌های موازی بین سر لامپ می‌بایست محکم بوده و تماس الکتریکی هم خوب باشد، تا در اثر جرقه‌ی مابین سرب و نیز ترمینال، به خاطر ایجاد خطر از رخداد خطر جلوگیری بشود. 

ممنون از این که تا پایان مقاله «لامپ ال ای دی سقفی» مارا همراهی نمودید؛ نظرات و سؤالات خود را با میران لایتینگ درمیان بگذارید؛ کارشناسان متخصص ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

به‌روز رسانی در تاریخ ۷ آبان ۱۴۰۰

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید