وال واشر رشد گیاه چیست؟

وال واشر رشد گیاه: والواشر‌ها از جمله چراغ‌های ال ای دی محسوب می‌شوند که به‌دلیل دوام و کارآیی بسیار محبوب و پرفروش است؛ همچنین مصرف برق کمتری دارند. COB که مخفف Chip On Board است و یکی از جدیدترین فناوری‌های LED است که توسعه یافته است. COB کارآمدتر است و در هر وات روشنایی با کیفیت‌تری ارائه می‌دهد؛ دلیل این امر، طراحی فوق‌العاده و همچنین وجود تراشه‌های سرامیک خنک در این وال واشر‌ است.

آنها با دیودهای متعدد یا چندگانه روی یک سطح واحد ساخته شده‌اند. طراحی COB کمی‌ شبیه SMD است. با این حال، COB دیودهای بیشتری دارد. معمولاً وال واشر‌های COB دارای 9 یا بیش از 9 دیود هستند و در این دیودهای متعدد فقط 1 یا 2 مدار وجود دارد؛ بنابراین، این منجر به طراحی مدار ساده‌ای می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد ظاهر پانل مانند داشته باشند. چراغ‌های رشد COB LED از نظر مصرف انرژی به قدری کارآمد هستند که می‌توانند با استفاده از انرژی کمتر، مقدار زیادی لومن تولید کنند.

آنها به‌عنوان یک منبع نور قوی عمل می‌کنند و در برخی موارد یک COB واحد می‌تواند یک مجموعه کامل را تشکیل دهد.
SMD مخفف Surface Mounted Device است و این نوع چراغ LED طوری طراحی شده است که در هر دیود طیف خاصی وجود داشته باشد. آن‌ها یکی از رایج‌ترین انواع LED هستند که به‌دلیل انعطاف‌پذیری در بازار محبوب هستند؛ برخلاف COB که فقط 1 یا 2 مدار تماس دارد، LED SMD می‌تواند بیش از 2 باشد.

با این حال، دیودهای آنها کمتر است که می‌تواند تا 3 یا بیشتر باشد. این دیودها بر روی یک تراشه ساخته شده‌اند و هر یک از این دیودها دارای مدار شخصی خود هستند. برای هر مدار یک کاتد و یک‌ آند به‌کار می‌رود؛ بنابراین، این باعث ایجاد 2، 4 یا حتی 6 اتصال در مدار می‌شود.

انواع وال واشر رشد گیاه

انواع وال واشر رشد گیاه

وال واشر‌ها انواع مختلف دارند و براساس میزان لایتینگ و ابعاد به دسته‌های متنوع تقسیم می‌شوند که در موارد پایین به آنها اشاره شده است:

وال واشر 1 متری

این وال واشرها دارای طول 1 متر هستند و برحسب قدرت خریداری می‌شوند. هر وال واشر 6 وات برای یک متر مربع لازم است. مدل‌های 10 و 20 وات نیز برای 3 متر مربع و 6 متر مربع مورد نیاز است.

وال واشر 20 سانتی متری

وال واشرهای 20 سانتی‌متری می‌توانند برای سقف و دیوار و زیر کابینت و روی استندها استفاده شود. این مدل دارای توان‌های مصرفی 3 و 6 وات هستند.‌

وال واشر استخری

این وال واشرهای کاملاً ضد‌آب بوده و قابل استفاده در داخل آب و دفن می‌باشد.

وال واشر مولتی کالر

این وال واشر‌ها به‌دلیل داشتن چند رنگ مختلف به‌صورت والواشر مولتی کالر نامیده می‌شود. قابلیت ارتجاعی دارند و به‌صورت خطی تولید شده‌اند.

مزایای استفاده از آن

وال‌ واشر رشد گیاه دارای مزایای بسیاری هستند؛ از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

» تولید حرارت کمتر

وال‌ واشر رشد گیاه حرارت کمتری تولید می‌کند و باعث رشد تدریجی گیاه می‌شود. میزان حرارت تولید شده توسط این وال‌واشر‌ها کم است و آسیبی به گیاه وارد نمی‌کند.

» رنگ نورپردازی مختلف

وال‌ واشرها دارای رنگ بندی متنوغ هستند و به‌صورت قرمز، سبز، آبی و بنفش موجود است. باتوجه به نوع گیاه می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین را انتخاب و خریداری کنید.

» بالا بودن فوکوس

وال‌ واشرها قدرت فوکوس بالایی دارند. لذا هماهنگی کاملی به‌وجود می‌آورند و مانند نورافکن بازدهی نوری بالایی دارند؛ همچنین قابلیت نصب در زاویه‌های مختلف را دارند.

» مقاومت در مقابل ضربه

یکی از مزایای وال‌واشر‌ها مقاومت در مقابل ضربه است. به‌همین دلیل در محیط‌های روباز و رو بسته قابل استفاده هستند.

» افزایش طول ساده

برای افزایش طول ساده‌تر می‌توانید وال‌واشرها را به یکدیگر متصل نمایید.

» کنترل از راه دور

وال‌ واشرها دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند. با قابلیت کنترل از راه دور می‌توانید میزان نور آن‌ها را تنظیم نموده و یا درصورت لزوم خاموش نمایید.

» مجهز به افکت مختلف نورپردازی

این وال‌واشرها دارای افکت‌های مختلف نورپردازی هستند و به‌دلخواه و برحسب نیاز می‌توانید مناسب‌ترین را انتخاب نمایید.

» نصب آسان

وال‌ واشرها از قدرت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و به‌خوبی نصب می‌شوند. نحوه نصب و راه‌اندازی آن ساده و سریع است؛ همچنین نیاز به دانش خاصی ندارد.

کاربرد وال واشر رشد گیاه

کاربردهای والواشر رشد گیاه

کاربردهای وال واشر رشد گیاه بسیار متنوع و فراوان است. در برخی مواقع می‌تواند به‌عنوان جایگزین مناسبی برای پروژکتورها محسوب شود؛ همچنین برای پروش ماهی‌های آکواریوم و گیاه نیز قابل استفاده است. به‌صورت کلی کاربردهای والواشر شامل موارد زیر است:

» نورپردازی ساختمان

از وال‌واشر برای نورپردازی فضای بیرونی ساختمان استفاده می‌شود. این وال‌واشرها در رنگ‌های بنفش، آبی و سبز و زرد وجود دارند و نسبت به رطوبت مقاوم هستند؛ به‌همین دلیل برای محیط‌های روباز قابل استفاده هستند.

» گلخانه‌ها

وال واشرها در محیط‌های مختلف مانند گلخانه‌ها قابل استفاده هستند. این وال‌واشر‌ها ابعاد و‌ اندازه و طرح‌های مختلفی دارند و متناسب با نوع گل و گیاه انتخاب می‌شوند.

» بناهای تاریخی و موزه‌ها و گالری

وال واشرها در بناهای تاریخی و موزه‌ها و گالری‌ها نیز استفاده می‌شوند و به‌دلیل داشتن نورهای رنگی گزینه مناسبی هستند.

» نورپردازی آکواریوم

در انواع آکواریوم و فضای داخلی آن قابل استفاده می‌شود.

» مراسم‌های مختلف

از وال واشرها برای مراسم‌های مختلف جشن‌ها و اعیاد استفاده می‌شود. وال واشرها، برای انواع تزئینات و نورپردازی مراسم ها قابل استفاده است. امکان ایجاد‌کردن سایه روشن و فوکوس نور در محل خاص را دارد.

سخن نهایی

در این مقاله، وال واشر رشد گیاه، مزایای آن، کاربرد آن و انواع ان به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. تشکر از این که تا پایان این مقاله با میران لایتینگ همراه بودید؛ نظرات و سؤالات خود را برای ما کامنت کنید.

به‌روز رسانی در تاریخ ۰۷ مهر ۱۴۰۰

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید